Összes mutatása

Egy olimpikon kedvencei

Parti András olimpikon

Parti András az egyik legismertebb mountainbike-versenyző, sokszoros magyar bajnok és háromszoros olimpikon. Pekingben, Londonban és 2016-ban Rióban is ő képviselte hazánkat. Egy élsportolónak természetesen oda kell figyelnie az étkezésére, így András is igyekszik az elérhető legjobb ételeket fogyasztani. Az Ambronite mellett a Satislent és a ChiaShake is mindennapjainak részét képezi.

„Már jó ideje használom az Ambronite, a Satislent és a ChiaShake termékeket, ezen idő alatt összegyűlt a tapasztalatom. Mondhatom, hogy „függő” lettem. Például az Ambronite nélkül mindig úgy érzem, hogy hiányzik valami a reggelemből. Sok hasznos tápanyagot tartalmaz, amelyek egy sportoló számára nélkülözhetetlenek, de mindenki más számára is fontosak. Én vitaminbombának hívom. Reggel, amikor felkelek, ezt szoktam elsőként fogyasztani, csak simán 2 deci vízzel egy shakerben. Az ízét is nagyon szeretem, főleg a kis manduladarabokat benne ‒ ezért is ez a kedvencem.”

Andrásnak általában hetente 5 alkalommal van 3-4 ezer kalóriás edzése, így az okosételeinket ő általánosságban nem a hagyományos étkezések kiváltására, inkább a kiegészítésére használja. A reggeli Ambronite shake-et hamarosan egy rendes reggeli követi, általában Satislent felhasználásával. A spanyol okosétel a lassú felszívódású, minőségi szénhidrátokat fehérjével egészíti ki, és ez egy optimális napindító energiaforrássá teszi.

„Én konkrétan a zabkásámat váltom ki vele, mert finomabb. Csak összekeverem annyi vízzel, hogy krémes állagú legyen, és ha alacsony intenzitású edzésem van, akkor adok hozzá még egy kis ChiaShake-et, hogy még magasabb legyen a fehérjetartalma. Még egy-két kocka étcsokoládé, gyümölcsök, mandula és méz, és készen van a kedvenc reggelim.”

A ChiaShake termékek közül András leggyakrabban a Slim verziókat fogyasztja (a pisztáciás a kedvence), ezek magasabb fehérjetartalma miatt. A ChiaShake Slim vegyes felszívódású fehérjéket tartalmaz, így van benne kazein, tejsavó- és szójafehérje is. Ezeket chiamagrostokkal, omega-3 zsírsavakkal és antioxidáns összetevőkkel egészíti ki.

„A ChiaShake-et leggyakrabban a vacsorámba szoktam beilleszteni. Nagyon jó krémes állagúra lehet kikeverni, akár vízzel, akár valamilyen tejjel. Shakerben vagy csak egy tálban, krémnek, öntetnek is kiváló, mondjuk gyümölcsökre, magvakra. A kedvenc vacsorám úgy készül belőle, hogy összekeverem jó sűrű krémesre a ChiaShake-et egy kis kókusztejjel, majd adok hozzá még egy kis ricottát, erre pedig jöhetnek az olajos magvak, egy kocka étcsoki összetörve, pár szelet alma.”

Szénhidrát, nem csak fehérje

Parti András más élsportolókhoz hasonlóan hetente 18 és 30 óra között edz, attól függően, hogy alapozási időszaka vagy versenyszezonja van. A legtöbb időt bringán tölti, de emellett rendszeresen fut, konditerembe jár és funkcionális edzéseket végez.

Az étkezését kiegészítő termékek mellett nagyon sok zöldséget és gyümölcsöt fogyaszt. Szereti a halakat, de egy jó bélszínsztékkel is le lehet venni a lábáról. Ráadásul ő igazán megengedhet magának néha egy kis bűnözést desszertek formájában, mert egy átlagemberhez képest kétszer, néha háromszor is több kalóriát éget el egy nap.

„Van olyan, hogy csak az edzésen elégetek majdnem 5000 kalóriát, ehhez még hozzájön a napi alapműködés, amit az edzés utáni regenerációra fordított energia csak fokoz. Tehát előfordul, hogy 6-7000 kalóriára lenne szükségem egy nap. Persze a legextrémebb példa, de régebben már megkaptam egy pincértől, hogy inkább ruházna, mint etetne. :)”

Sok más sportolóhoz hasonlóan András alapvetően csak vizet iszik, ezt kiegészíti az edzések során fogyasztott izotóniás sportital, illetve edzések előtt egy-egy jó olasz presszókávé. Végül megkérdeztük véleményét a fehérjefogyasztásról is, és igazán markánsan fogalmazott:

„A sportteljesítményhez nem csak fehérjére van szükség. Szénhidrát nélkül nehéz lenne állóképességi sportolást elképzelni, illetve a túlzott szénhidrátmegvonás egy sor problémát vonhat maga után. Amikor intenzívebb, anaerob edzésem jön, akkor kifejezetten több szénhidrátot fogyasztok, mivel ilyenkor ez a megfelelő üzemanyag a szervezet számára.”

András jelenleg azért hajt, hogy kijusson a következő olimpiára is, Tokióba. Ha többet szeretnél tudni róla, kövesd a Facebookon és az Instagramon.

Parti András eredményei

  • 21 magyar bajnoki cím
  • C1-es, C2-es győzelmek
  • Pekingi olimpia: 23. hely
  • Londoni olimpiai: DNF
  • Riói olimpia: 24. hely
  • Legjobb Világkupa-helyezés: 29. hely
  • Legjobb helyezés világbajnokságon: 29. hely
  • Legjobb helyezés Európa-bajnokságon: 18. hely

Információ professzionális sportolók számára

Az Ambronite és a Satislent termékeket a WESSLING Laboratórium bevizsgálta, és tanúsította, hogy a termékek nem tartalmaznak semmilyen tiltott összetevőt, így azokat élsportolók is fogyaszthatják. A jegyzőkönyvek innen és innen letölthetőek.

Inspiráló receptek

Okosételeink önmagukban fogyasztva is finomak, de ha egy főétkezést szeretnél helyettesíteni a segítségükkel, úgy nyugodtan felturbózhatod őket, vagy akár alapanyagként használhatod egy egészségesebb gofri, sütemény vagy éppen fagylalt elkészítéséhez. Íme néhány recept az inspirációhoz:

A cikkhez alul tudsz hozzászólni, és mások hozzászólásait is ott olvashatod.

Ha tetszett a cikk:

Feliratkozás a magazinra

Ha nem szeretnél lemaradni a következő cikkről:


Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük