Összes mutatása

A sikeres fogyókúra titka

A legtöbben fogyókúráztunk már kevesebb vagy több eredménnyel. Cikkünkben most összeszedtük a sikeres fogyókúra receptjét. Így csináld, ha igazi eredményt szeretnél elérni, és hosszú távon is szeretnéd azt megtartani.

Az a fontos, amit NEM eszel

Aki belevág a fogyókúrába, az tudja, hogy a siker érdekében kevesebb kalóriát kell elfogyasztania, mint amennyit az egész napja során eléget. Egyesek ilyenkor arra koncentrálnak, amit megesznek, és közben számolják a bevitt kalóriákat. Mások számára viszont az ilyen fogyókúra túl nagy mentális terhet jelent: folyamatosan számolni a kalóriákat és nézegetni, hogy egy összetett étel milyen energiatartalommal rendelkezik – ez egyszerűen túl sok.

Ehelyett érdemes arra koncentrálni, amit a fogyókúra megkezdése után egyáltalán nem fogunk enni vagy inni.

Magas cukortartalmú gyümölcslevek és szörpök, csokoládé, chips, cukorka, fagylalt vagy alkohol – keresd meg, hogy ezek közül eddig mi képezte a mindennapjaid részét, és szakíts vele.

Légy őszinte önmagadhoz

Sokan hajlamosak arra, hogy a rossz szokásaikkal történő szakítást folyamatosan halogassák. „Egy kocka csoki nem számít” – gondolják. Pedig ha folyamatosan engedményeket teszel önmagadnak, akkor hosszú távon bukásra ítélsz minden fogyókúrás kísérletet.

Nem kell szenvedni

Ha vágyat érzel valamilyen édességre vagy chipsre, akkor ez a vágy nagyon fel tud erősödni, ha egyáltalán nem engedsz neki. Nem szabad teljesen mereven ellenállni. Ehelyett illesz be egy jó szokást a rossz szokás elé. Ha például csokira vágysz, akkor először mindig igyál egy nagy pohár vizet vagy egyél egy fél almát. Tudnod kell, hogy megkaphatod a csokit az alma után, ha még mindig vágysz rá, de akkor is ragaszkodj az új szokásodhoz, és a csoki előtt edd meg a fél almát.

Nem biztos, hogy két hét elég

A magazinok és az átverős fogyókúrás termékek a legtöbbször arról számolnak be, hogy valaki két hét alatt is rengeteg plusz súlytól tudott megszabadulni. Ez a legtöbbször egyszerű átverés vagy legenda, és egy kalóriakalkulátor segítségével ki lehet számolni, hogy a gyakorlatban lehetetlen. De a súlyvesztést rengeteg egyéni körülmény befolyásolja, és a fogyókúra nem mindenkinél ugyanúgy működik. Lehet, hogy neked az eredmények eléréséhez több mozgásra és több időre lesz szükséged, mint másoknak. Ettől ne ess kétségbe, mert a helyes (vagy egészségesebb) étkezési szokások kialakítása egy éltre szóló feladat.

Így néz ki a sikeres fogyókúra receptje

1. Találj egy egészségtelen szokást

Ez lehet a nassolás, a túl sok transzzsír (sültkrumpli, chips) vagy a túl sok finomított cukor (üdítők, csokik, cukorkák).

2. Egyszerre egy szokásra koncentrálj

Ne akarj mindent egyszerre megváltoztatni. Egyetlen egy rossz szokástól próbálj meg megszabadulni egyszerre.

3. Találj egy egészségesebb alternatívát

Ha például túl sokat nassolsz, térj át a gyümölcsturmixokra. Nem, nem kell aggódnod a gyümölcscukor miatt. Dobj bele egy turmixgépbe egy banánt, némi fagyasztott málnát vagy áfonyát, öntsd fel egy kis vízzel vagy kókusztejjel, esetleg adj hozzá némi spenótlevelet. Egy ilyen smoothie elveszi az éhséged, és hosszabb időre is képes feltölteni.

4. Légy következetes

Ne engedj a jó szokásokból. Ha találtál egy számodra megfelelő egészséges turmix receptet, akkor csináld meg magadnak azt minden egyes alkalommal, amikor édességre vágysz.

5. Ne add fel túl korán

Ne aggódj, ha néhány hét már eltelt, és még mindig nem látod az eredményt. Mindenki teste másképpen reagál a fogyókúrára. Adj magadnak több időt.

6. Ne add fel az első eredménynél

A hosszú távú eredmények legnagyobb ellensége a rövid távú siker. Jegyezd ezt meg jól. Ha néhány hét alatt sikerül leadnod néhány kilót az nagyon szuper, de nem ok arra, hogy abbahagyd az időközben kialakított jó szokások gyakorlását, és visszatérj az egészségtelenekhez.

A segítségedre vagyunk

Nincs elég időd turmixolni? Megértjük. Sokan elfoglaltak vagyunk. Ilyenkor segíthet neked a ChiShake, egy olyan turmix, amely kiegyensúlyozott arányban tartalmaz egészséges fehérjéket és lassú felszívódású szénhidrátokat, rostokat, ásványi anyagokat és fontos vitaminokat. Rázz össze egy kanálnyit egy kis tejjel vagy növényi tejjel, és már ihatod is a kész turmixot.

A cikkhez alul tudsz hozzászólni, és mások hozzászólásait is ott olvashatod.

Ha tetszett a cikk:

Feliratkozás a magazinra

Ha nem szeretnél lemaradni a következő cikkről:


Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük