Összes mutatása

Melyik üdítőt érdemes választani?

Visszatérünk ahhoz a kérdéshez, hogy az egészséges ételek és italok jobban támogatják-e a diétánkat, mint a gyorskaják és cukros italok, és ezúttal az üdítőket vesszük szemügyre.

Sokan, ha azt látják egy üdítőn, hogy az valódi gyümölcsökből készült és nem tartalmaz hozzáadott cukrokat, akkor úgy gondolják, hogy büntetlenül ihatnak belőle annyit, amennyit csak szeretnének. A valóságban azonban attól, hogy valami egészségesebb, mint a cukros változata, még egyáltalán nem biztos, hogy diétás is.

Nézzük csak meg, mennyi kalóriát tartalmaz az egészségtelennek titulált népszerű üdítőital, és mennyit az egészségesebb változata:

cukros-udito-vs-gyumolcsle

Természetes, hogy nagyobb gyümölcstartalmú, hozzáadott cukrot nem tartalmazó üdítőital több mikrotápanyagot tartalmaz. De ha valaki rákap ezekre, és víz helyett is ilyen italokkal oltja a szomját, akkor hamar felszalad rá néhány kiló.

A problémát pedig általában az okozza, hogy sokan csak odáig jutnak el, hogy a cukros üdítőitalokat le kell cserélniük valami egészségesebbre, de azt már nem gondolják végig, hogy ezzel hány kalóriát visznek be a szervezetükbe.

A helyzet az, hogy ha valami finomságra vágysz, akkor nyugodtan megihatod a szénsavas, cukros üdítőt is, mert ebben sincs több kalória, mint az egészséges változatban.

Egyébként pedig ha szomjas vagy, akkor érdemes vizet innod, vagy gyümölcsteákat plusz ízesítés nélkül.

A cikkhez alul tudsz hozzászólni, és mások hozzászólásait is ott olvashatod.

Ha tetszett a cikk:

Feliratkozás a magazinra

Ha nem szeretnél lemaradni a következő cikkről:


Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük